سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت تولید محتوای متنی

تولید محتوا انواع مختلفی دارد . تولید محتوای گرافیکی ، تولید محتوای متنی ، تولید محتوای ویدیویی و تولید محتوای صوتی از انواع آن هستند . امروز در این مقاله از مبنا محتوا قصد داریم در مورد تولید محتوای متنی و همچنین قیمت تولید محتوای متنی صحبت کنیم .

همانطور که میدانید طی چند دهه گذشته اکثر کسب و کار ها به سمت بازاریابی محتوایی و تولید محتوا روی آورده اند . علت آن نیز ساده است . در دنیای مجازی افراد مخاطبین بیشتری از دنیای واقعی برای ارائه کردن محصولات و یا خدمات خود دارند . به علاوه در فضای مجازی به اندازه دنیای واقعی رقابت بین کسب و کار ها شدید نیست ; بنابراین شما با تولید محتوا در فضای مجازی میتوانید بسیار راحت تر و با سرعت بیشتری رشد و پیشرفت کنید .

شاید اکثر شما بدانید که محتوا چیست . اما بد نیست که بطور مختصر واژه ی محتوا را باهم بررسی کنیم .

محتوا چیست ؟

شاید بطور مختصر بتوان گفت که محتوا شامل هر چیزی است که بتواند پیامی را به دیگران منتقل کند و با آن ها تعامل کند . بعنوان مثال بروشور هایی که در مورد یک محصول توضیحی میدهند ، اطلاعات یک دارو که روی بسته آن نوشته میشوند . اشکالی که انسان های اولیه برای انتقال منظور خود به یکدیگر روی دیوار غار ها رسم میکردند ، همگی نمونه ای از تولید محتوا است .

همانطور که گفتیم محتوا انواع مختلفی دارد . اما امروز میخواهیم اختصاصا تولید محتوای متنی ، شیوه های صحیح تولید محتوای متنی با کیفیت و همچنین مزایا و معایب آن را بررسی کنیم .

تولید محتوای متنی به چه معناست ؟

تولید محتوای متنی به معنای کنار هم چیدن کلمات برای ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب میباشد . بعبارتی به نوشتن در مورد یک موضوع خاص ، تولید محتوای متنی میگویند .

در عرصه بازاریابی محتوا ، افراد زیادی محتوا تولید میکنند . عده ای از آن ها در صدر نتایج جستجو قرار دارند و عده ای نمیتوانند رتبه خوبی را کسب کنند . اما علت چیست ؟

همانطور که گفتیم ، یکی از عواملی که باعث میشوند یک سایت بتواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی را کسب کند ، میزان ترافیک سایت و زمان ماندگاری کاربران در وبسایت است . نکته اینجا است که کاربران هر محتوایی را قبول ندارند . محتوا باید علاوه بر اینکه از نظر سئو بهینه سازی شده است ، همه نیاز های مخاطبان را پوشش دهد .

آیا تولید محتوای متنی تاثیر گذار است ؟

بسیاری از افراد عقیده دارند که مخاطبان آن ها بیشتر به محتوای ویدیویی یا گرافیکی علاقه مندند و نسبت به آن ها بیشتر تاثیر پذیر هستند . در حقیقت این امر کاملا صحیح است . ویدیو ها و تصاویر بیشترین تاثیر ممکن را روی اکثر افراد دارند . لذا شما باید این مطلب را نیز در نظر بگیرید که کاربران مختلف سلایق متفاوتی دارند . شما نیز باید در تولید محتوای سایت خود نیاز و سلیقه همه مخاطبان خود را در نظر بگیرید . درست است که اکثر کاربران بیشتر به تولید محتوای گرافیکی و ویدیویی علاقه مند هستند . اما بسیاری نیز به محتوا های متنی تمایل بیشتری دارند . علاوه بر این قیمت تولید محتوای متنی نسبت به انواع تولید محتوا ، بسیار مقرون بصرفه تر است.

بهترین استراتژی تولید محتوای متنی با کیفیت

1- نوآوری و خلاقیت در نوشتن :

در بازاری که با حجم زیادی از اطلاعات روبرو هستیم ، نوآوری و تولید مطالب جدید میتواند شما را در بین هزاران محتوا که روزانه تولید میشوند ممتاز کند . در تولید محتوا نباید مطالب خود را از دیگر سایت ها کپی کنید و یا نوشته آن ها را ویرایش کنید . در صورت کپی بودن مطالب ، سایت شما نه تنها از نظر کاربران مردود خواهد بود ، بلکه از طرف موتور های جستجو نیز رتبه منفی کسب خواهد کرد و این باعث کاهش بازدید وبسایت شما خواهد شد . بنابراین سعی کنید در تولید محتوای خود نوآوری داشته باشید .

شاید تصور کنید که موتور های جستجو فقط ربات هستند و متوجه کپی یا ترجمه بودن مطالب شما نخواهند شد . اما الگوریتم های گوگل بسیار پیشرفته تر از چیزی است که شما تصور کنید . الگوریتم پاندای گوگل پارامتر های مختلفی را برای تشخیص کپی بودن یا نبودن متن در نظر گرفته است . یکی از این موارد میزان علاقه مندی کابران به محتوای شماست . این الگوریتم براحتی تشخیص میدهد که متن شما چقدر برای کابران مفید بوده است .

2- مطالب را جامع و کامل بنویسید :

هیچ یک از کاربران علاقه ای ندارند که برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود مطالب چندین سایت را مطالعه کنند تا به نتیجه دلخواه برسند . کاربران اصولا محتوایی را میپسندند که کامل ، مفید و مختصر باشد و بتوانند همه اطلاعات مورد نیاز خود را از آن دریافت کنند . تلاش کنید محتوایی که تولید میکنید بگونه ای باشد که کاربر با خواندن آن نیازی به بررسی سایت های دیگر نداشته باشد .

3- بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید :

هر محتوای متنی روی یک یا جند کلمه کلیدی خاص مانور میدهند . کلمات کلیدی در حقیقت کلماتی هستند که توسط کاربران گوگل سرچ میشوند . سعی کنید کلمات کلیدی که بیشترین سرچ را دارند پیدا کنید و در تولید محتوای متنی خود بکار ببرید . برای پیدا کردن پرسرچ ترین کلید واژه های گوگل راه های متعددی وجود دارد . بعنوان مثال میتوانید از سایت Google trends استفاده کنید .

با استفاد از Google trends میتوانید علاوه بر مشخص کردن مقدار سرچ کلمات کلیدی بین میزان سرچ دو کلمه کلیدی خاص مقایسه انجام دهید . لازم به ذکر است که اگر شما در تولید محتوای متنی خود روی یک کلمه کلیدی که بیشترین سرچ را دارد سرمایه گذاری کنید ، به علت رقابت شدیدی که در گرفتن رتبه در نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی وجود دارد ، نمیتوانید انتظار داشته باشید که طی مدت کوتاهی در سرچ آن کلید واژه رتبه عالی کسب کنید .

بنابراین بهتر است که ابتدا از کلمات کلیدی استفاده کنید که رقیبان شما کمتر روی آن مانور داده اند و سپس به سراغ کلمات پرسرچ تر بروید . بعبارتی هر چقدر که یک کلمه کلیدی میزان سرچ کمتری داشته باشد ، رتبه گرفتن در نتایج جستجوی آن راحت تر است و به زمان کمتری نیاز دارد .

4- تیتر های جذاب انتخاب کنید :

بدیهی است که هر کاربری پس از باز کردن سایت ، اولین چیزی که به آن توجه میکند تیتر های محتوا است . اگر از تیتر های جذاب برای تولید محتوای متنی خود استفاده کنید ، افراد را به خواندن محتوای خود ترغیب میکنید . سعی کنید از تیتر هایی استفاده کنید که از لفظ ” ترین ” در آن ها استفاده میشود . یا از اعداد و درصد ها در تیتر های خود استفاده کنید . بعنوان مثال ” بهترین قیمت های تولید محتوای متنی ” یا ” 10 راهکار برای بازاریابی که فروشتان را 50 درصد افزایش میدهد ” .

تجربه نشان داده است که این گونه تیتر ها مخاطب را به بررسی مطالب ترغیب میکند و این موضوع مدت زمان ماندگاری کاربر را در وبسایت شما افزایش میدهد .

5- به خوانایی متن توجه ویژه ای داشته باشید :

یکی از معایب محتوای متنی این است که اغلب کاربران از خواندن آن خیلی زود خسته میشوند . برای اینکه از خسته و بی حوصله شدن کاربر جلوگیری کنید ، باید علاوه بر مفید و جذاب بودن مطالب خود به خوانایی متن توجه ویژه ای داشته باشید . برای بهبود خوانایی متن ، سعی کنید فاصله پاراگراف ها از هم را رعایت کنید . هیچ کاربری علاقه ای به مطالعه متن های طولانی ندارد . بنابراین سعی کنید پاراگراف هایتان از حد مشخصی بیشتر نشوند و بین پاراگراف ها کمی فضای خالی نیز ایجاد کنید .

همچنین میتوانید برای بهبود خوانایی متن ، آن را عنوان بندی کنید . با عنوان بندی متن میتوانید ذهن خواننده را مرتب کنید و از گیج شدن و خسته شدن او جلوگیری کنید .

6- جمع بندی را فراموش نکنید :

جمع بندی در پایان محتوا باعث مرتب شدن ذهن مخاطب میشود . همچنین اگر کاربر هنگام مرور وبسایت فقط جمع بندی مطالب شما را مطالعه کند ، در صورتی که در نوشتن جمع بندی مطالب درست عمل کرده باشید ، سایر مطالب محتوای شما را نیز خواهد خواند .

قیمت تولید محتوای متنی

تولید محتوای باکیفیت دغدغه اصلی بسیاری از شرکت ها است . برای تولید محتوا صاحبان شرکت ها دو راه پیش رو دارند :

1- تولید محتوای خود را برون سپاری کنند

2- استخدام نیروی تولید کننده محتوا

برای ارزیابی بصرفه بودن یا نبودن برون سپاری محتوا باید قیمت تولید محتوای متنی و عواملی که بر قیمت آن تاثیر گذار هستند را بدانید .

عوامل تعیین کننده قیمت تولید محتوای متنی

بطور کلی عواملی که تعیین کننده میزان تعرفه یک شرکت تولید محتوا هستند عبارت اند از :

1- سئو بودن محتوا :

همه نویسندگان محتوا در زمینه سئو تخصص ندارند . سئو کردن مقاله یکی از اصلی ترین شروط کسب رتبه در نتایج جستجو است . برای نوشتن یک مقاله بر اساس سئو ، در مقایسه با نوشتن یک مقاله عادی ، زمان بیشتری صرف میشود . اصول سئو هر چند مدت بروز رسانی میشوند و نویسندگان سئو کار دائما در حال یادگیری و مطالعه هستند . با توجه به اینکه برای تولید یک مقاله سئو شده دانش و زمان بیشتری مورد نیاز است ، بدیهی است که قیمت تولید محتوای متنی سئو شده از یک مقاله عادی بیشتر باشد .

2- تخصص نویسنده در زمینه مورد نظر :

برای تولید یک محتوای با کیفیت و تخصصی ، باید نویسنده مقاله تا حدودی در حوزه موضوع مقاله ، دانش و آگاهی داشته باشد . در بعضی از شرکت های تولید محتوا ، به هر یک از نویسندگان بر اساس تخصص و رشته تحصیلی آن ها سفارش تولید محتوا واگذار میشود . به این دلیل هزینه تولید محتوایی که توسط افراد متخصص  انجام شود ، کمی بیشتر از سایر مقالات است .

3- تولید محتوا به زبان های غیر فارسی :

در میان نویسندگان محتوا تعداد اندکی از آن ها هستند که روی تولید محتوا به انگلیسی یا سایر زبان های غیر فارسی تسلط دارند . بعلاوه تولید محتوا به زبان های غیر فارسی نیاز به صرف زمان و انرژی بسیار بیشتری از محتوا های فارسی دارد . با توجه به زحمات و زمان بیشتری که صرف تولید محتوا های غیر فارسی میشود ، بالاتر بودن قیمت این نوع محتوا امری بسیار طبیعی است .

4- ریپورتاژ بودن مقاله :

بسیاری ار تولید کنندگان محتوا ریپورتاژ نویس نیستند . فقط عده کمی از آن ها این توانایی را دارند که مقاله ای تولید کنند که بتوان در کانال های تبلیغاتی آن را منتشر کرد و کاربران سایر کانال ها را برای خرید محصول یا خدماتی خاص ترغیب کند .

در بازار تولید محتوا در حال حاضر ، قیمت تولید محتوای متنی از کلمه ای 10 تومان تا 200 تومان بسته به تمامی مواردی که ذکر شد متغیر میباشد .

برای به دست آوردن قیمت تولید محتوای متنی میتوانید از چند شرکت تولید محتوا تقاضای ارائه تعرفه و نمونه کار کنید . سپس با مقایسه کیفیت ها و تطبیق آن ها با قیمت ها بهترین انتخاب را داشته باشید .